Cihat Yasin Bingöl ve Marmotte Günlükleri

19/09/2014  //     //  Yol Bisikleti, Yol Bisikleti Haberleri

Eğer yol bisiklet ve mtb ile ilgileniyorsanız Cihat Yasin Bingöl’ ün adını bir şekilde duymuşsunuzdur. Eskilerde mtb yarışçısı, şimdilerde sıkı bir yol bisikletçi ve tırmanışçısı Bingöl. Sitemizi düzenli takip edenler hatırlayacaktır, geçtiğimiz yıl Bingöl’ ün İtalyan Alpleri’ nde koşulan ve klasik bisiklet yarışlarından biri sayılan Gran Fondo Giordana yarışında yaşadıklarını “Cihat Yasin Bingöl ve Gran Fondo Giordana Serüveni” adlı yazımızda anlatmıştık. Geçtiğimiz yıl kendisini tanıtmış olmamıza rağmen kendisini yakından tanımayanlar için küçük bir hatırlatma yaparak başlamak istiyorum.

lavaujany

1983 doğumlu olan Cihat Yasin Bingöl, 2000’ li yılların başında bisiklet binmeye başlamış. 2005-2007 yılları arasında çeşitli mtb yarışlarına katılan Bingöl, 2007 yılında İstanbul/Polonezköy’ de koşulan mtb yarışında oldukça kötü bir kaza geçirip yaralanmış ve MTB serüvenine son vermiş. İki ay kadar yatağa bağlı kalan Bingöl, iyileştikten sonra yol bisikletine geçiş yapmış. 2011 yılına kadar yol bisikletinde kendini geliştiren Yasin Cihat Bingöl, o yıl Cyclingtr’ ın düzenlediği geleneksel Uludağ Tırmanışı’ nda yarışında zirveye ilk çıkan isim olmuş. Bingöl, 54.5 kilometrelik tırmanış parkurunu 2 saat 44 dakikada gibi oldukça iyi bir zamanda tamamlamış. Ardından gelen 2012 yılında İtalya Alpleri’ nde koşulan meşhur tırmanış yarışı Medio Fondo Giordana’ ya elitler kategorisinde ilk kez katılmış. Elitler kategorisinde katıldığı bu ilk yurtdışı deneyimini yirminci sırada tamamlayarak önemli bir başarıya imza atmış. Geçtiğimiz yıl sitemize konu olan Gran Fondo Giordana 2013 yarışını da on sekizinci sırada tamamlayan Bingöl, bu yıl ‘ da Fransa’ da koşulan Trophee De L’Oisans yarışına katılmış. Yarış, dört etaplı iki ayrı yarıştan oluşan hayli sert tırmanışlara sahip. Aslında Marmotte yarışına odaklanmış olan Bingöl, oldukça popüler olan bu yarışın online kayıtlarının dakikalar içerisinde kapanmasından ötürü hedef yarışı olarak seçtiği bu yarış yerine Trophee De L’Oisans katılmış. Bu kadar ön bilgide sonra Bingöl’ ün kendi ağzından Trophee De L’Oisans yarışı macerasını geçebiliriz.

Yasin Cihat Bingöl
Marmotte- Dağ Sincabı

Yazıyı yazamaya başladığımda dönüş uçağındayım, İstanbul’un sıcak yaz akşamına doğru uçuyoruz. Boğazlarda hafif yanma, bacaklarda dökme demirden yapılmış hissi ile istemesek de dönüyoruz eve… Geçen sendeki yazıyı okumuş olanlar hatırlayacaktır, 2012 ve 2013 de katıldığımız GF Giordana’nın ardından bu sene İtalya’dan değil Fransa’dan dönüyoruz.

Geçen seneki GF Giordana’dan sonra cyclosportiflerin anası “La Doyenne” (yaşlı kadın) lakaplı La Marmotte’a katılmayı kafama koymuştum. Bu arada bilmeyenler için Marmotte Alplerde yaşayan bir tür dev yer sincabıdır, Alplerin simgesi olması nedeniyle yarışa adı verilmiştir. Neredeyse benimle yaşıt olan bu büyük organizasyona kayıt yaptırmak, gidip yarışmaktan bile zor çünkü çevrimiçi yapılan kayıtlar anında bitiyor. Sadece La Marmotte için kayıt bulamadığımızdan bizde 4 etaplı 2 yarıştan oluşan Trophee De L’Oisans ‘a kayıt yaptırdık. Bu da Marmotte’dan bir hafta önce gidip 2 yarış daha koşmak anlamına geliyordu ve ben Marmotte kayıtlarını kaçırdığımız için pek de üzülmüş görünmüyordum.
Yarışı planlarken 5 kişi yarışacak şekilde kayıt yaptırmıştık ancak bütün yarışlara sadece Yasin Yaman ve ben katıldık, Mustafa Çavuş ise La Marmotte ile yetindi, Ironmanimiz Barlas ise özel sebepler nedeniyle aramızda olamadı.

alpedehuez (4)

Bu sene daha ciddi hazırlanmak gerekiyordu ne de olsa 1 hafta içerisine yayılmış olan 4 yarış için dayanıklılık ve devamlılık gerekecekti. Geçen seneki yarıştan sonra uzun zaman almayı planladığım powermetermi almıştım ve antrenmanlarım artık çok daha verimli oluyordu. Powermeter sayesinde hem sınırlarınızı belirleyebiliyorsunuz hem de ulaşmak istediğiniz hedefleri sayısal olarak değerlendirip ona göre planlama yapabiliyorsunuz. Bir mühendis olarak elimde sayısal veriler olunca çok eğlendiğimi söyleyebilirim.

Şimdi yarışların hikâyelerine göz atalım.
Trophee De L’Oisans

1. La Vaujany (29.06.2014) 173 km ve toplamda 4100m tırmanış içeriyor.
Alpe du Grand Serre/ Col Du Ornon / Alpe D’Huez / Col de Sarenne/Vaujany yarıştaki tırmanışlar.

Yasin Cihat Bingöl (6)

Yarış günü sabah beşte otelin penceresinden dışarı baktığımda gözlerime inanamamıştım hava tahminleri yağmur gösteriyordu ancak bu kadar şiddetlisini beklemiyordum. Alacakaranlıkta bisikletleri arabaya yükleyip gözlerimizi ovuşturarak yola koyulduk. Grenoble’daki otelin starta 60km uzaklıkta olduğunu düşünüp “belki yağış azalır” diye beklerken yol boyunca yağmurun arttığını ve birçok kişinin yarışa girmeyip geri dönüş yolunda olduğunu görebiliyorduk, hanım evlatları!

coldesarenne

Saat 7:00’da start verilmeden kesilen yağmur sanki start düdüklerini beklermiş gibi daha güçlü bir şekilde takrar başlarken 268 kişi start alıyoruz. Yukarıdaki profilden de görebileceğiniz gibi ilk 20km negatif eğimli ve hızlı bir şekilde yol alıyoruz. Yasin ile beraber Alpe Du Grand Serre’ye kadar ön gruplara yetişmeye çalışıyoruz, tırmanışa geldiğimizde herkesi tek tek geride bırakarak yükselmeye başlıyoruz ancak ilk 10-15 kişiyi barındıran grup çoktan uzaklaşmış görünüyorlar. 60. Kilometreden sonra Yasin biraz geride kalıyor ve bende onu Fransızların arasında bırakıp yola devam ediyorum. Daha önümde Ornon, Huez ve Sarenne var ve ben tek başınayım. Hedef watt’ın biraz daha altında pedallara yüklenmeye devam ediyorum, tabi ne önünüzde ne arkanızda kimse olmadığı zaman motivasyon problemi çekmeniz olası ancak antrenmanlarımı genellikle tek başıma yaptığım için çok etkilenmediğimi söyleyebilirim.
Col du Ornon inişinden sonra Alpe D’huez’e gelmeden birkaç kişiyi yakalıyorum nihayet. Pek tempolu gittiklerini düşünmediğimden yanlarından geçiyorum fakat iki kişi arkama yatıyorlar ve sonrasında beraber çalışarak Alpe D’Huez’e doğru yola devam ediyoruz. Bu yarıştaki Huez klasik TDF tırmanışından başlamıyor, biraz daha kuzeyden Villard-Reculas tarafından tırmanmaya başlıyorsunuz. Tırmanışa başladığımızda arkamdakilerden birisi geride kalmaya başlıyor, formasından Marsilyalı olduğunu anladığım diğer Fransız ile devam ediyoruz yola. Pek beraber çalışamıyoruz, ben tempoyu biraz yükseltip onu geride bırakıyorum. Yükseldikçe ön gruplardan tırmanışta patlayanları toplamaya başlıyorum. Alpe D’Huez’e yaklaştıkça hava daha da soğumaya başlıyor fakat Huez zirve değil bunun daha Col De Saren’i var. İki güzel Fransız kızın durduğu su istasyonunda durup mataralarımı dolduruyorum fakat bu arada Saren’e gelmeden bir istasyon daha olduğunu hatırlıyorum ama durduğuma pişman olduğumu söyleyemem. Huez’in zirvesindeki istasyonda ise yaşlı bir teyze bir elinde muz bir avucunda da jelibonlar ile bekliyor, bisikletten inmeden jelibonları ağzıma basıp muzları da formamın içine atıp yola devam ediyorum. Huez bitti şimdi sıra Col de Sarennede. Çok kullanılan bir yol olmadığı için zemini çok bozuk bunun yanında yağmurun da getirdiği taş akıntıları ile beraber buradan geçmek çıkışta pek problem olmasa da iniş için tehlikeli. Tam bunları düşünürken ön lastiktin indiğini fark ediyorum ve yanıma CO2 tüpü almadığım aklıma geliyor neyse ki pompam var ama 1900m’de 5 dereceye düşen sıcaklıkta lastik değiştirmek tam bir eziyet.

Yasin Cihat Bingöl (5)

Ben küçük pompam ile lastiği şişirirken bir takım arabası yanımda duruyor iki kişi koşarak ellerinde büyük bir pompa ile geliyorlar yanıma ben onlara dua ederken ön lastiğimi şişiriyorlar. Ben donmuş parmaklarımla mandalı zar zor sıktıktan sonra arkamdan da iterek yardımcı oluyorlar bu sırada Marsilyalı ve diğer geride bıraktığım bir iki kişi beni geçiyorlar.
Bundan sonraki yarım saat titreyerek geçiyor, vücut ısım lastik değiştirirken düştüğü için inişinde etkisi ile bir türlü ısınamıyorum. Nihayet iniş bitiyor ve son tırmanışa kadar olan 25kilometrelik kısma geliyoruz. 20 kilometrelik düzlükte beraber indiğimiz grupla çeviriyoruz ancak tempoyu çok düşürüyorlar bende öne atak yapıp tırmanışa doğru hızlı bir şekilde gidiyorum. Yağmurun kesilmesi ile beraber hava sıcaklığı da normale dönüyor. 5 km’lik %9 eğimli Vaujany tırmanışı bayağı zorluyor, nabzımı ve gücü yükseltemiyorum ancak o şekilde de birkaç kişiyi geçip finişe geliyorum. Genel klasmanda 24 yaş grubumda (M1) ise 13. oluyorum, lastik patlamasında kaybettiğim 10-15dk bana belki de yaş grubunda kürsü şansını kaybettiriyor…
Yarış datası: http://app.strava.com/activities/159517294

2. Prix des Rousses (02.07.2014) 42km toplamda 1800m tırmanış içeren zaman karşı etabı.

Yasin Cihat Bingöl (4)

La Vaujany’den 2 gün sonraki bu zamana karşının startında bacaklarımda önceki gün çıktığım Mont Ventoux’nun sızıları duruyor, bu yarışta kendimi koruyup La Marmotte’a taze kalmak niyetindeyim. İki gündür çok güzel olan hava bu sabah yine yağmurlu. Bugün Alp de’Huez’in klasik rotasından çıkışa başlayacağız, start toplu olarak veriliyor ve daha 2. Viraja bile gelmeden gruplar seyrelmeye başlıyor. Ben ftp’min biraz altında 300W civarında Huezi çıkıyorum 3-4 kişilik bir grup oluşturuyoruz ama genelde tempoyu belirleyen ben oluyorum. Yağış nedeniyle Huez’den temkinli inmeye çalışıyorum ama yolu daha bilen Fransızlar öne geçiyorlar, onları görüş mesafemde tutup son yokuşa doğru hızlı bir şekilde gidiyoruz. Vaujany tırmanışını bu sefer daha yüksek tempo ile çıkıyorum, finişe doğru gelirken önümdeki son kişiyi de geçmek için ayağa kalkıp yükleniyorum pedallara, bacaklarım yanıyor ama o da ne finişe daha 2km varmış. O son 2 kilometre geçmek bilmiyor ama yarışı 27. olarak bitiriyorum.

Yarış datası : http://app.strava.com/activities/162295891

3. La Marmotte (05.07.2014) 175km toplamda 5400m tırmanış içeriyor.

Yasin Cihat Bingöl (3)
Ve işte büyük gün! 6500-7000 kişinin içerisinden start yerlerimize doğru gidiyoruz. Hava bugün mükemmel ve bacaklar da yerinde gibi. Starttan sonra 1-2 kilometrelik mesafeyi neredeyse yürüyerek geçiyoruz. Daha sonra tempo yükseliyor ve Yasin Yaman ile beraber ön taraflara doğru hızlıca geçiyoruz. Tırmanışa gelmeden önce ön taraflara gelmek çok önemli yoksa tırmanışta trafiğe takılıp yavaşlamanız olası.
Col Du Glandon’un zirvesine geldiğimde Yasin geride kalmış görünüyor. Glandon’un inişi daha önce yaşanan ölümlü kazalar nedeniyle nötralize ediliyor. Tırmanış bitince durdurulan çip zamanları St. Etienne de Cuines’de tekrar açılıyor. Feedzone’da durup su ve birkaç jel aldıktan sonra inişin nötralize olmasını pek önemsemeden hızlı bir şekilde iniyorum. İnişte de birçok kişiyi geride bırakıyorum ve tekrar çipten geçtiğimizde büyük bir grup oluşturmuş oluyoruz. Görüş mesafemizdeki diğer grubu yakalamak için yüksek tempo ile ilerliyoruz grup içerisinde olmama rağmen 250-300W aralığında gidiyoruz ki bu bayağı yüksek bir tempo. Ön grubu yakaladığımızda önde çalışan takımlardan biri diğerlerinin yardım etmemesi nedeniyle tempoyu düşürüyor, öne geçip tempoyu yükseltmeye çalışmak pek bir işe yaramıyor herkes Telegraph’a gelmeden bacaklarını korumak istiyor. İki kişi öne atak yapıyoruz ve arayı açıyoruz, arkadan gelenler var fakat yetişemiyorlar. Bu sessiz Fransız ile iyi bir ikili oluşturuyoruz ve Telegraph ve Galibier tırmanışlarını beraber çıkıyoruz.

galibier (2)
Yüksek irtifa Galibier’in son kilometrelerinde beni zorluyor, zirvede ben feedzone’da dururken Fransız inişe geçiyor, hedefim yarışın sonuna kadar başka bir istasyonda durmamak. Ben depoları doldurduktan sonra 2650m den serbest düşüşe geçiyorum. Galibier’in inişi inanılmaz zevkli, tam gaz Bourg d’Oisans’a kadar iniyorum. Alp d’Huez’i istediğim tempoda çıkamıyorum bacaklar bitmiş durumda 310-320W civarı çıkmayı hedeflerken 280W ile çıkıyorum.
Tırmanışın ortalarında sessiz Fransız’ yakalayıp geçiyorum, durumu pek iyi gözükmüyor. Son kilometrelerde de ayağa kalkıp tempoyu yükseltiyorum ve finişi 6s:45dk ile genel klasmanda 63. yaş grubunda da 28. olarak geçiyorum. Son tırmanışı beklediğim gibi çıkamasam da sonuç fena değildi.

Yasin Cihat Bingöl (2)

Marmotte finişi ,Alpe d’Huez

Yarış datası : http://app.strava.com/activities/162050193/overview
4. La Grimpee De L’Alpe (06.07.2014) 13km 1160m Alpe D’Huez zamana karşı etabı

Yasin Cihat Bingöl (1)

Ve Alpe d’Huez zamana karşı! Önceki güne rağmen bacaklarımın durumu fena değildi. Artık ne kadar gücüm kaldıysa kullanmaya kararlıydım ve dün 280W ile çıktığım tırmanışı 310W ile 6 dk daha hızlı çıkıp 18. olarak çizgiyi geçiyorum. Son kilometrelerde kalabalığın bağırışları, finiş için tempoyu yükseltmekte çok yardımcı özellikle Dutch Corner inanılmaz.

4 yarışın sonunda Trophee De L’Oisans genel klasmanını 9. bitiriyorum. Sonuç fena değil gibi, etapların acemisi olmama rağmen sonuçlardan memnunum.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere sevgiler.