Yasin Cihat Bingöl ve Gran Fondo Giordana Serüveni

18/12/2013  //     //  Yol Bisikleti, Yol Bisikleti Haberleri

Cihat Yasin Bingöl,  kendi tabiri ile “Aslında bana yarışçı değil de ‘Soul Rider’ diyebilirsiniz.” diyor. Ve ekliyor. “Öyle çok profesyonel ciddi bir geçmişim olmadığım gibi büyük bir başarım da yok!” diyor ama son yıllarda dikkat çeken bir gelişim grafiği gösteren Bingöl, ülkemizdeki sayılı amatör sporculardan. Üstelik tanıdığım diğer tüm iyi sporcular gibi oldukça mütevazi bir spor yürek…

1983 doğumlu olan Yasin Cihat Bingöl, geçtiğimiz günlerde 30 yaşını kutladı. Kendi deyimi ile 2000’ li yılların başında ciddi ciddi bisiklet binmeye başlamış. 2005-2007 yılları arasında çeşitli mtb yarışlarına katılmış, ta ki kötü bir kaza geçirene kadar. Yine kendi tabiri ile “Zaten çok iyi bir mtb’ ci de değildim.” diyor, başarılı yol bisikletçisi.

2007 yılında Polonezköy’ de katılmış olduğu bir yarışta geçirdiği talihsiz bir kaza yüzünden iki ay kadar yatağa bağlı kalmış. Her kötü şeyden iyi bir sonuç çıktığı gibi Bingöl de İyileştikten sonra mtb defterini kapatarak, yol bisikletine geçiş yapmış ve yeni ufuklara yelken açmış.

Amatörlere yönelik düzenli bisiklet yarış ve organizasyonları olmadığı için kendi başına yaptığı antrenmanlarına bir süre devam eden Yasin Cİhat Bingöl, 2011 yılında Cyclingtr ın düzenlediği geleneksel Uludağ Tırmanışı’nda zirveye ilk çıkan katılımcı olmuş. Bingöl,  54.5 kilometrelik tırmanış parkurunu 2 saat 44 dakikada birinci sırada tamamlamış ve dikkatleri üzerine çekmiş.

Ardından gelen 2012 yılında İtalya’ nın meşhur tırmanış yarışı olan Medio Fondo Giordana yarışına ilk kez katılmış. Elitler kategorisinde katıldığı bu zorlu yarışı yirminci sırada tamamlayarak önemli bir başarı daha elde etmiş. Bu yazıya da konu alan Gran Fondo Giordana 2013 yarışında ise on sekizinci olan Bingöl, kendi çıtasını bir tık yukarı daha taşımış

Yaptığı antrenmanları Strava üstünden kayıt eden Bingöl, 16 kilometrelik Kartepe tırmanışını 59 dakikada tamamlayarak Strava’ nın ülkemizde önemli tırmanış etabı olarak kabul ettiği bir segment’ te rekoru elinde bulunduruyor. Sporcu aynı zamanda İstanbul civarindaki yokuş segment’ lerinin en az üçte birinin “Kom” (King Of Mountain: Dağın Kralı) sıfatını da hali hazırda elinde tutmakta.

Son yıllarda tırmanış antrenmanları ile yarışlardaki başarısından dolayı “Pantani” lakabını hak eden başarılı sporcu Yasin Cihat Bingöl’ ün Gran Fondo Giordana macerasını okumaya başlamadan önce katılmış olduğu yarış hakkında biraz bilgi verelim.

Gran Fondo Giordana

Her yıl Haziran ayında dünyanın dört bir yanından binlerce bisikletçinin akın ettiği 175 km’ lik Giordana Gran Fondo, İtalyan Alpleri’ nde koşulan klasik bir bisiklet yarışı. Giro’ d İtalya’ nın efsane etaplarını da içinde barındıran bu yarış, zorlu tırmanış etapları ile adet bisikletçileri kendine mıknatıs gibi çekmekte.

İtalyan Alpleri’ nde gerçekleştirilen organizasyonun başlangıç ve bitiş yeri İtalya’ daki önemli kayak merkezlerinden bir olan Aprica. Organizasyonda üç ayrı parkur seçeneği mevcut. Bunlar; 93 km’ lik Corto Fondo, 150 km’ lik Medio Fondo ve tam mesafe 175’ km’ lik Gran Fondo. Cihat Yasin Bingöl’ ün katılmış olduğu 175 km’ lik Gran Fondo etabında Gaiva ve Mortirolo adında iki ayrı dağ tırmanışı bulunmakta. Oldukça ciddi bir orgazisyon olan Giordana’ da çok sayıda beslenme istasyonu ve teknik servis hizmetinin yanında yarış zamanları elektronik olarak kayıt altına alınmakta.

Gran Fondo Günlükleri 2013

Yıl 2011, aylardan aralık, soğuk ve yağmurlu bir pazar günü Ahmet abiyle antrenmandayız. Hava o kadar soğuk ki bizden başka kimse çıkmamış. 100 km’ lik antrenmanın  ortalarına doğru ne zamandır hayalini kurduğum Gran Fondo fikrini söylüyorum Ahmet abiye, nereye gideceğimiz hakkında fikri olmamasına rağmen tereddütsüz kabul ediyor. İşte Gran Fondo serüvenimiz 2 yıl önce bu şekilde başlıyor.

İster birincilikler peşinde koşan bir pro bisikletçi olun, ister sadece yarışlarda grup peletonun arkasında kalmaya çalışan bir amatör ruhlu, ister antrenman sürüşündeki ufak tırmanışı en önde geçmeye çalışan bir hafta sonu savaşçısı olun,  bisiklet üstünde çektiğimiz acılardan ve eziyetten zevk almayan var mıdır? Yoksa neden tekrar tekrar o selenin üzerine çıkalım? Yıllarca tv de büyük turları izlerken hayran kaldığım tırmanışları yapmak hep hayalimdi. Efsane isimlerin geçtiği bu yollarda binlerce diğer bisiklet sevdalısı ile beraber eziyet çekmekten daha başka ne keyif verebilir ki?

Anadolu yakası sürüşlerinden bir kare

İşte bu azami ızdırabın peşinde 2012 ve 2013 yıllarında İtalya’ nın en yüksek alp geçitlerinde yapılan eski adıyla Gran Fondo Pantani olan  Gran Fondo Giordana’ ya katıldık. İlk yıl iki kişi yarıştığımız Gran Fondo’ da bu sene dört kişi pedal çevirdik.

Türkiye’deki yarış organizasyonların eksikliği ile İtalyan Alpleri‘ nin dayanılmaz çekiciliği birleşince bütün bir yılı bu yarışa konsantre olarak geçiriyorsunuz. Zaten yarışın 175 km ve 4500 m irtifadan oluştuğunu düşününce sadece yarışı bitirmek için bile ciddi antrenman yapmak gerekiyor. Yarış boyunca Gavia ve Mortirolo geçitlerinden geçiyorsunuz. Bu iki epik tırmanış birçok İtalya turu etabında kullanılmış özel tırmanışlar. Gavia’ nın 2650 m’de Mortirolo’ nun da 1851 m de olduğunu belirtmek gerek. Sadece tırmanışların uzunluğu ve sertliği değil aynı zamanda atmosfer koşulları da zorlayıcı etkenlerden.

Bu seneki yarışa beş kişilik bir ekip olarak gittik. Birçok kişinin tanıdığı medarı iftiharımız Ironman Barlas Kazancı, eski dağ bisikletçisi adaşım Yasin Yaman ve İstanbul’dan Mustafa Çavuş, ben ve tabii ki şoförümüz, sougnerimiz Yunus Emre Solak. Mustafa ve Yasin benim 2012 yılından anlattıklarımdan etkilenerek bu sene benimle gelmeye karar verdiler. Barlas’ ı da yıl içinde ikna ettik, bu onun için aynı zamanda ironman yarışlarında bisikletini geliştirmesi için iyi bir antrenman kampı olacaktı.

Gran Fondo ekibi yarış öncesi Gaiva zirvesinde

Hazırlık Dönemi

2012 yarışında yarışmış olmam,  yarış sırasında çektiğim acılar bu seneki antrenmanları daha spesifik yapabilmek için avantaj oldu. Bu GF. için çalışmanız gereken en önemli konu uzun tırmanışlara karşı dayanıklılık olması gerekiyor. 6-7 saat kendinizi bisiklet üzerinde rahat hissedebilirsiniz ancak 16 km 8,5 % ortalama eğimli Gavia sonrasında 12km % 11 ortalama eğimli Mortirolo ve son olarak % 9 eğimli 7 km’ lik St. Cristina tırmanışlarını tamamlamak için antrenmanlarınızı benzer özelliklere sahip yollarda yapmanız lazım. İstanbul’da bu özelliklerde bir tırmanış olmadığı için sık sık Sapanca’ daki Kartepe’ ye gidiyoruz.(http://app.strava.com/segments/684378)

2xUludağ antrenmanından Ben, Mustafa ve Barlas

Bu sene havalarında güzel gitmesi sayesinde Kartepe antrenmanlarına mart ayında başladım. 1500 m irtifadaki zirvede hava çok soğuk olabiliyor ancak kayak turizmi sayesinde yollar açık temiz. Tabii Mart ayında Kartepe’ lere başladık dedim ama onun öncesinde temel kilometreler ve kısa tırmanışlar içeren antrenmanlar yapıldı. Çok yüklenip erken form tutmamak lazım bunun için çok gaza gelmemek gerekiyor, sürekli gelişmek için antrenmanlardaki yüklenmeleri ayarlı bir şekilde yapmak ve yeteri kadar dinlenmek gerekiyor. Tabii bunların yanında iyi beslenmeli ancak kilonuzu da kontrol etmeniz gerekiyor.  Uzun tırmanışlardaki dayanıklılığı kazandıktan sonra, tahmini yarış sürelerinin üzerine çıkarak dayanıklılığı daha da yukarılara taşımaya çalıştık. Bunun için 200 km üzerinde birçok antrenmana çıktık.  Yarışın yaklaşmasıyla yaptığımız antrenmanlardan bazılarını aşağıdaki strava linklerinde bulabilirsiniz.

Kışın yaptığımız uzun dayanıklılık antrenmanlarından bir kare

Gran Fondo’ ya Gidiş

GF Giordana Milano’nun 200 km kuzey doğusundaki İsviçre sınırına yakın Aprica kasabasında başlıyor. Pazar günü yapılacak yarış için Cuma gününden yola çıkıyoruz. İstanbul’dan direkt Milano uçuyoruz, orada kiraladığımız minibüse tıkışarak Aprica’ ya doğru yol alıyoruz. Görsel olarak müthiş Como gölünün yanından Giro D’ Lombardia rotasından geçerek dağlara doğru gidiyoruz. Tabii Como kıyısında durup Lago di Lecco’da ki müthiş dondurmalardan yiyoruz ne de olsa bolca karbonhidrata ihtiyacımız olacak.

Müthiş dondurmalar

Yarış Öncesi

Akşam geç saatte vardığımız Aprica’ da her şey sakin görünüyor. Start-Finiş noktası hazırlanmış ancak sanki bir tek biz varız. Cumartesi günü kayıt öncesinde yarışın yapılacağı rotada 40-50 km’ lik bir antrenman yapıyoruz. Sonrasında organizasyonun yapıldığı spor salonundan yarış paketlerimiz alıyoruz ve daha sonra yarış parkurunu bilmeyen arkadaşlar için arabayla bütün etabı geçiyoruz.

Yarış öncesi son antrenman, yarışta bu güzellikleri görmeye pek fırsat kalmıyor…

Ve Yarış Günü

Kaldığımız otel yarışın start verileceği noktanın hemen önünde. Sabah kalkıyoruz ve yaptığımız ilk iş balkona çıkıp havaya bakmak oluyor. Yarış için ideal bir hava. Yağmur yok, hava açık ancak haziranın sonlarında olmamıza rağmen 1100 m irtifanın verdiği bir serinlik var.

Sağlam bir kahvaltının ardından bisikletlerimizdeki son kontrollerimizi yapıyoruz ve ısınmak için otelden çıkıyoruz.  Bir gün önceki sakinlikten eser yok, 3500’ ü aşın bisiklet sevdalısı start için beklemeye başlamış bile. 15-20 dk. ısındıktan sonra yarış numaramıza göre grid’ lere giriyoruz. Bu sene organizasyon daha ciddi, numaranız farklı ise sizi gride almıyorlar.  Dördümüz farklı yerlerde yarışa başlıyoruz.  Zaten hepimizin kondisyon durumları farklı olduğu için bunun çok da önemi yok zaten starttan sonra herkes kendi başının çaresine bakması gerekiyor.

Yarışın ilk 15-20 km’ lik kısmı iniş ancak o kadar bisikletlinin sığabileceği kadar geniş yollar yok.  Sürekli dur-kalk yaparak hafif hafif önlere doğru kayarak Ponte Di Legno’ ya doğru akıyoruz. Bir süre sonra Yasin Yaman arkalardan bana yetişiyor ve beraber pedallamaya başlıyoruz. Ponte Di Legno’ dan sonra yol hafif tırmanışa dönüşüyor ve gruplar seyrelmeye başlıyor. Yasin’ le beraber tempo yapmaya başlıyor ve gruplar arasında köprüler kurarak önlere doğru gitmeye başlıyoruz. Gavia başlangıcına kadar gidebildiğimiz kadar önlere gitmeye çalışıyoruz.  Gavia başlayınca ben kendi tempomu koruyarak devam ediyorum Yasin biraz gerilerde kalıyor. Geçen seneye göre Gavia’ da daha rahatım ve yaklaşık 2 dk daha hızlı tırmanıyorum, sürekli birilerini geçerek ve hiç geçilmeden zirveye varıyorum.  İnişe geçmeden önce beslenme bölgesinde suluk alıyorum ve Bormio’ ya doğru uzun inişe başlıyoruz. Bu sene startta daha önlerde olmanın verdiği avantaj ile daha hızlı ve elit bisikletçiler ile inişteyim.  İtalyanlar inanılmaz inişçiler, ben de fena inmem ancak bazen arkalarından seri virajlara girmek heyecan yaratıyor. 70-80 km. hızlarla kısa sürede Bormio’ ya iniyoruz, yolda grubun önünde bir kişi düşüyor, neyse erken fark edip kurtarıyorum kendimi.  Bormio’ da 15-20 kişilik bir grup olarak devam ediyoruz, sırasıyla herkes öne geçip tempoya yardım ediyor Belçika turnikesi çeviriyoruz.  Hedefimiz önümüzdeki grubu yakalamak. Grubu yakalıyoruz ve yaklaşık 100 kişilik bir peloton oluşuyor. En önden giden 10 kişilik pro’ lardan kalanlarız. Çok hızlı bir şekilde Mortirolo’ ya ulaşıyoruz. Tırmanış öncesi yine su ikmali yapıyoruz. Tabii bizim gibi gariban ferdiler bidonlarını doldururken takım sporcularının öyle bir derdi yok.

Mortirolo acımasızca başlıyor 12 km boyunca %11 lik eziyet. Geçen sene 39/28 ile zorlandığımdan bu sene 39/32 kombinasyonu ile tırmanıyorum. Geçen seneye göre 6 dk daha hızlıyım ve zirvede çok daha iyi hissediyorum, bu sene zirvedeki seyirci kitlesi süper, onların verdikleri destekte etkili tabii ki.  Tekrar mataraları doldurup Aprica’ ya doğru inişli çıkışlı bir dağ yolu üzerinden dönüş yapıyoruz. Eğer finiş noktasından geçerseniz Mediofondo’ da tamamlamış oluyorsunuz, Granfondo için çıkmanız gereken bir tırmanış ve 25km var. Yolumu şaşırıp yanlış yöne giriyorum ve 1-2 dakika kaybediyorum. Start noktasında Yunus bekliyor, karbonhidrat karışımlı mataramı alıyorum ve St.Cristina’ ya doğru devam ediyorum.

St.Cristina beklediğimden zor çıkıyor.  Birçok kişi yarışı Mediofondo’ da bırakmış. Yarışın başından beri beraber çevirdiğim bazı bisikletçiler ile devam ediyoruz yola. Bacaklarımda güç var ama nabzımı yükseltemiyorum, beklediğimden yavaş tamamlıyorum tırmanışı ve tekrar Aprica’ ya doğru inişe geçiyorum. Yol üzerinde halen Mediofondo rotasını tamamlamaya çalışan bir sürü insan var. Hızlı bir şekilde inişi tamamlıyorum, finişe gelmeden önce 3 kişilik bir sprint yapıyoruz ve önde bitiriyorum. Kim hangi yaş grubunda, hangi rotayı tamamlıyor hiçbirimizin bir fikri yok, ancak iki veya daha fazla bisikletçi yan yana gelirse olacak olan budur.

Finişte Yunus ve Yasin karşılıyor beni, Yasin Mediofondo’ yu tamamlamış hatta duşunu alıp gelmiş. 1-2 dakika sonra Barlas geliyor o da Mediofondo’ yu tamamlamış. Birkaç dakika sonra da Mustafa geliyor. Yorgun, bitkin, aç ama çok mutlu bir şekilde otelin yolunu tutuyoruz.

Ben, Gran Fondo’ yu dördüncü 30-35 (M1) yaş kategorisinde on sekizinci, Yasin Medifondo’ yu  elitlerde on sekizinci, Barlas M1’de elli dokuzuncu, Mustafa ise seksen birinci olarak tamamladık.

Yarışın Strava linki http://app.strava.com/activities/62282498#

Peki bunlardan sonra bitti mi sanıyorsunuz? Hayır, bir gün sonra hac yolunda Aprica’ dan Stelvio’ ya gidip karlı bir günde Stelvio’ ya tırmandık.

Tırmanışın strava linkine aşağıdan erişebilirsiniz.

Tırmanışa ait videomuz da bu linktedir.

2014’de başka bir organizasyonda acı çekmek için planlamalarımız devam etmektedir.