Mevlana Yolu 9.Gün

03/06/2008  //     //  Turlar ve Organizasyonlar

Kuş sesleri, gece esintilerinin söğüt yapraklarıyla buluşmasının ritmi ve su sesi. Gecenin minik bir özeti böyle. Yeni günümüzde kuş sesleriyle uyanıyoruz. Öylesine rahat uyumuşum ki, nasıl sabah olmuş anlamadım. Tek hatırladığı kamp ateşinin keyfinden çadırıma yöneldiğim ve içeri girişim. Tulumun içine girmemle uyumam bir olmuş. Sabah ise bir başka keyif. Hava pırıl pırıl. Kampı toplamaya koyulduk, herkesin gecesi güzel geçmiş belli ki. Bisikletlerimizi yükleyip yola koyulmadan önce kahvaltı için otelin restoranına uğradık bir kez daha. Yolculuğumuz 23 km. Hedefimiz Çaltı tren istasyonu. Toplam mesafe 23 km. Tren tarifeye uygun gelirse, saatimiz 10.30. Lakin Doğu Ekspresinin tarifeye uygun geldiği pek nadirmiş. Ama biz tarifeye uygun gelecek şekilde planımızı yapıp en geç 08.00 de yola koyulmuş olmayı planlıyoruz. Önümüzde 2,5 saat ve 23 km var. Uygun gibi gözüküyor. Ve yoldayız.

9. Gün, 14 Mayıs ERZİNCAN
            Kemaliye’den ayrılmak hüzün verici ama tekrar dönmek üzere üzerinde çapraz kırmızıçizgi olan tabelanın yanından geçiyorum. İliç kavşağındaki köprüye kadar inişle geçiyor. Manzara müthiş. Köprüde askerler karşılıyor bizi. Kontrol noktası. Taşyola girdik, müthiş, harika, süper.. Dehliz misali karanlık tüneller, kanyonun eşsiz görüntüsü…

Kanyonu ve Taşyolu fazla tarif için çaba sarf etmeyeceğim, çünkü böylesine bir çaba nafile bir çaba. Kelimelerin kifayetsiz kaldığı anlardı o anlar. Resimlerle aktarmaya çalışacağım.
            Çaltıya vardığımda saat 09.30 du. Ekibin kalan kısmı tam 10.30 da minik bir araç takviye desteğiyle yetiştiler ya stresleri boşaydı çünkü tren sat 13.30 da gelecekti. İstasyonda onarım ekiplerinin ikramları ve sohbetleri ile zamanı tüketip 13.30 da gelen trenle Erzincan’a yola koyulduk. Tren yolculuğu keyfi ise bambaşka. Yol boyunca Ali ağabey ile bu trenle İstanbul’dan gelmek gerek diye konuşup durduk. Yemekli vagonu ziyaret etmeyi e ihmal etmedik.
            Erzincan’da Serkan bizi karşıladı, belediye misafirhanesine yerleştikten sonra şehit turu öncesi karınlarımız oturduk. Serkan radyoda canlı yayına katılmak için ayrıldı. Kısa bir turdan sonra misafirhaneye döndük. Ahmet ağabey ve Selma abla erkenden uyudular. Biz Sarkanında gelmesiyle bir süre daha oturduk ve yarın ki zor yolculuğumuz öncesi dinlenmeye çekildik. Bu arada yeni bisikletime de kavuştum….