Tayland’dan Selamlar – Evrim ve Elif Yiğit Tur Günlükleri, 19 Eylül 2011

13/04/2012  //     //  Genel Duyuru ve Haberler ( Bisiklet, Triatlon, Atletizm, Yüzme ), Turlar ve Organizasyonlar

19 Eylül 2011

Sawadee Krap,

Bangkok’tan merhabalar, mutluluklar. Sanırım bir bisiklet yolculuğunun duyurusunu yapmanın zamanı geldi; Kız kardeşim ile beraber Tayland’dan başlayıp Malezya, Endonezya, Laos gibi ülkeleri bisikletle ziyaret etmeyi planlıyoruz. Turumuzu takip edebilmeniz için gezi ile ilgili deneyimlerimizi ve fotoğraflarımızı sizlerle paylaşacağız.

Şu ana kadar Bangkok’a gelmeyi, bisikletlerimizi ve diğer ekipmanlarımızı almayı başardık. Bu şekilde başlamak istemezdim ama yeni bisikletini almış bir insanın mutluluğunu sanırım hoş göreceksiniz. İnsanı, yani bir bisiklet severi şımartacak bir bisiklet olduğunu belirtmeliyim. Örneğin az önce kaldığım Guest House’un (GH) önünden geçen bir bisiklet grubu benim bisikletime bakarken ufak bir kaza yaptılar.

Sanırım biraz bisikletimden bahsetme zamanı. Şöyle anlatabilirim; Yeni bisikletim Surly LHT, bu bisikleti Türkiye’de bulmak çok zor, o yüzden de pek bilinen bir bisiklet değil. Fakat aslında oldukça popüler bir tur bisikletidir. XT donanımlı, çelik kadro ( dezavantajı çelik kadrolu oluşundan dolayı bisiklet çok sert, zemindeki en ufak pürüz bile hissediliyor), hatta bagajı bile çelik  bir tur bisikleti ama daha çok bir yol bisikleti görünümünde. Yani yol gidonu var. Bir de ‘Acaba 26″ jant mı yoksa 28″ mi?’ sorusuna iyi bir cevap veriyor: İkisi de, ne istersen tak. Süper değil mi? Bu bisiklet için Elif’le yolculuğumuza iki gün kala İzmir’den Bangkok’a mail attım ve aynı gün cevap geldi. Sonrasında sorduğum binlerce soruyu da cevapladılar. Sonra bizi araba ile alıp mağazaya götürdüler. Bu kadar şeyi sadece bisikletin benim ve bisikleti satan insanlar için de ne kadar önemli olduğunu anlatmak için yazdım. Bisikleti sadece denedim ve bu tamam dedim. Bu bisiklet sanırım durmak istemeyecektir. O da benim kadar gezmek ve farklı yerlere gitmek istiyor.

Elif ise kendisinin ilk turu için biraz daha ekonomik bir bisiklet almayı tercih etti. Seçtiği bisiklet benim önceki turda kullandığım bisiklet ile aynı model Trek FX.

Şimdi şunu açıklamanın zamanı gelmiş olmalı; Bu tur  plansız başladı. Ne gibi derseniz sanırım şu açıklama yeterlidir: Uçak saatinden 2 saat önce biletlerimizi havaalanından aldık. Yani 15 dakika geciksek “chek-in”lerden geçmemiz mümkün olamayacaktı. Başlıkta belirtmiş olduğum Malezya, Endonezya ve Laos ile ilgili çok fazla garanti veremeyeceğim. Çünkü daha vizelerimiz bile yok. Ama hissettiğim şey rüzgarın arkamızda olduğu. Sanırım bu tur çok farklı olacak – daha önceki turum ile kıyaslama yapıyorum tabii.

Yarın bir Budist  tapınağında kahvaltıya davetliyiz, sanırım katılmak zorundayız. Bu yüzden biraz kısa ve özet bir mesajla bisiklet turumuzun ön yazısını  geçiştirmek zorunda kalacağım. Bunun için tüm okurlardan özür dilerim. Ayrıca fotoğraflar konusunda biraz sıkıntılı bir süreçteyiz; kullandığımız makineler büyük boyutlu fotoğraflar çektiği için bunları aktarmak, uygun boyuta getirmek biraz  zaman alıyor. Ama inanın bu yaşanan sıkıntılara değecektir.

Ve son olarak kullandığımız ekipmanlardan bahsetmek isteyeceğim. Fakat ekipmanların durumunu kullanmaya başladığımız zaman yazacağım. Bu tur hem bisiklet, hem elektronik hem de kıyafet ve tur ekipmanları olarak bizim için en üst seviyede geçecek. The North Face, Ortlieb, Nikon ve mütevazi sayılacak bir-iki Canon ile turumuzu sizlere aktarmaya çalışacağız.

Sanırım ikimiz de kısa sürede Bangkok’tan ayrılma konusunda hemfikiriz. Burada 3 gündür sabahtan akşama kadar yürüyoruz. Akşamları o kadar bitik bir şekilde otele varıyoruz ki buranın saati ile akşam 8-9 gibi uyuyakalıyoruz. Artık Bangkok’u iyice öğrendiğimizden yerel otobüslerle istediğimiz yere gidebiliyoruz. Ama İstanbul kadar büyük bir kent insanı çok yoruyormuş. Yarın turumuza başlamayı planlıyoruz. Sanırım ilk olarak tren ile şehirden uzaklaşmayı deneyeceğiz. Durağımız yaklaşık 100km ilerideki Kanchanaburi ya da biraz daha güneyinde bir başka kent olabilir.

Bu turda güneye, yani Malezya’ya giderken kıyıdan uzakta pedallamaya çalışacağız. Bisiklet aldığımız mağazaların birisinde Burma sınırındaki dağlık yolun Tayland’ın en keyifli yollarından birisi olduğuna dair bir duyum aldık. Denizden uzakta ama denizi arada sırada da olsa görerek gideceğimiz bu yol sanırım bir süre sonra iki denizin arasında kalacak. Bisiklet üzerinde bir tarafında bir okyanusa diğer tarafında bir başka okyanusa bakarak pedallayacağız. Şimdilik anlatacaklarım bu kadar. Tura başlamadan tur hakkında konuşmak biraz kotü bir durum ama sanırım yarına kadar sabredemedim. Yolda tekrar haberleşeceğiz mutlaka. Şimdilik hepinize selamlar sevgiler.