Pedalla Zirvelere.Doğubeyazıt-İzmir 2000 km. 6 Zirve

03/10/2009  //     //  Genel Duyuru ve Haberler ( Bisiklet, Triatlon, Atletizm, Yüzme ), Turlar ve Organizasyonlar

14 MAYIS 2009 tarihinde İzmir’den yola çıkılarak Doğubeyazıt’da başlayan “Hayata Dönüşüm Yolunda Zirvelere Pedalla” 2000 km. bisiklet ve 6 zirve faaliyeti Adnan ÖZTAŞ liderliğinde İDADİK kulüp üyelerimizden Yavuz DOĞAN, Ahmet KIRCALI, Mustafa ÖZER, Göktürk GÜNAL, Ali AKTUYUN ve Serhan ÖZDEMİRBAĞ’ ın katılımlarıyla başladı.

Faaliyetin 1. adımı olan Büyük Ağrı zirve çıkışına Adnan ÖZTAŞ , Yavuz DOĞAN ve Ahmet KIRCALI katıldık. 16 Mayıs 2009 tarihinde 3400 m.de kamp kuran ekibimiz 17 Mayıs sabahı 06:20 de zirve çıkışına başladı. Havanın iyi olması karın çok ve yumuşak olması nedeniyle 4200 m. de kurmayı düşündüğümüz ara kampı da pas geçerek o gün doğrudan zirveye ulaşmaya karar verdik. Ben ( Yavuz ), Adnan ile birlikte batan kara ve platodaki buza rağmen kulüp olarak bir ilki daha gerçekleştirerek geçte olsa bir defada 1737 m. irtifa çıkarak 16:30 da zirveye ulaşıp flamaları açmayı başardık. 16:50 de zirveden ayrılarak saat 20:20 de 3400 m. Kampına döndük.

1. B.Ağrı 3400m. Kampından zirveye doğru

2.    Zirvenin altındaki buzulun önünde

O geceyi kampta dinlendikten sonra ekip olarak Doğubeyazıt’a 18 Mayıs saat 14:00 de döndük ve diğer ekip ile otelde buluştuk.  Ağrı dağının muhteşem manzarası eşliğinde otelin balkonundan biralarımızı içerek hem yorgunluğumuzu attık hem de ertesi günün programını konuştuk.

3.  Ağrı dağına karşı

19 Mayıs 2009 da yerel basınında katılımıyla 08:50 de altı sporcumuzun pedal basmasıyla başlayan bisiklet faaliyeti 2010 m. İpek geçidi geçildi ancak  rüzgarın tersten esmesi yüzünden hedeflenen Tahir ilçesine ulaşılamadık. Hava kararmıştı ve o gün  Toplamda 137 km. gidilerek Eleşkirt Öğretmen evine konaklamaya karar verdik.

4.  Doğubeyazıt-Ağrı Eleşkirt 137 Km.

5. Doğubeyazıt’dan çıkış

6.  Eleşkirt’e doğru

Burası aslında bir eğitim kampüsünün içerisinde yer alan küçük ve mütevazi bir öğretmen evi olmasına rağmen ileriki günlerde nerelerde kalabileceğimiz konusunda bize yol gösterici oldu. O kadar yorgunluğun ardından kampı kurmak ve her ne kadar Mustafa abinin yemek ve kamp konusunda üstün çabası ve becerisine rağmen oldukça zahmetli olacağını düşünürsek bu bizim için dönüm noktası olduğunu söyleyebilirim.

20 Mayıs 2009 da 07:25 de Eleşkirt den hareket eden ekip 2290 m. yüksekliğindeki Saç Dağı geçidini geçerek ortalama 1800 metrelerdeki platolardan pedal basarak, mevsim itibariyle son derece güzel doğanın içerisinde yorgunluklarını hafifleterek akşam 19:30 da Erzurum’a ulaştık. Erzurum girişinde Doğan Medya grubunun karşıladığı ekibimiz, medya eşliğinde Erzurum Aziziye Araştırma Hastanesine geldi.

Daha sonra Organ Nakil Merkezi’ne geçen ekibimiz Organ Nakil Merkezi Başkanı Prof.Dr.Yalçın BOLAT ve ekibi tarafından misafir edilmiştir. Burada ortak basın açıklamasının ardından, daha önce organ nakli olmuş sağlıklı hayata kavuşan vatandaşlarla tanışıldıktan sonra serviste henüz karaciğer ve böbrek nakli olmuş olan genç hastalarla sohbet edilerek spor ve organ bağışının önemine bize neler kazandırabileceği konusunda basına açıklamalar yapılmıştır.

1. Eleşkirt-Erzurum 160 Km.

1. Yeni organ bağışı olmuş ve yeni hayata adım adan genç hasta

21 mayıs; Ekibimiz 2100 m. ve 12 km uzunluğundaki Aşkale aşıtı  geçildikten sonra , öğlen yemeği molası verdik ancak yemek sonrası şiddetli yağmur geçişi nedeniyle aracın içerisi kamp yükü ile dolu olduğundan bagaj kapağı altına sığınarak yaklaşık beklemek zorunda kaldık. Yağmurun geçmesinin ardından zevkli ve eğlenceli bir inişten sonra 105 km. kat edilerek hedeflenen son nokta olan Mercan’a saat 17:50 de ulaştık. Burada bisikletlerimizi mola verdiğimiz lokantanın deposuna teslim ettikten sonra araçlarla Erzincan Çayırlı ilçesine geçtik ve Çayırlı kaymakamının davetini kıramayarak öğretmen evine yerleştik.. Çayırlı insanlarını güzelliği, misafirperverliği, doğası ve kuru fasulyesi ile meşhur bir ilçe. Burada yaşayan öğretmen, doktor ve halktan insanlarla sohbet ederek yarın gerçekleştireceğimiz Esence dağı hakkında bilgi  aldık .

1. Erzurum- Erzincan Mercan 105 km.

22 Mayıs; Adnan ÖZTAŞ, Yavuz DOĞAN, Mustafa ÖZER, Ahmet KIRCALI, Serhan ÖZDEMİRBAĞ dan oluşan ekibimiz iki araçla sabah 05:35 de Çayırlı Öğretmen Evinden Hareket ederek Yaylalar Yedigöller mevkii ne doğru yola çıktı. Yolculuk oldukça engebeli arazide sürerek bazen geniş dereleri aşarak bazen yolu kesen  kar kulvarlarını geçerek en son 2725 m. de kaldı. Saat 08:15 de zirve için hareket eden ekibimiz sırasıyla 3430 m. yüksekliğinde Esence kuzey-batı zirvesine 55 derece eğimli kar kulvarından çıkarak ulaştı. Buradan sırt hattı boyunca zaman zaman kar zaman zaman kaya bloklarını geçerek saat 12:50 de ekibin tamamı 3549 m. Yüksekliğindeki Esence Dağı zirvesine ulaştı.

11. Esence zirveye doğru

12. Esence zirve 3430m.

23 Mayıs 2009 da 1600 rakımlı Mercan’dan bisikletleriyle hareket eden ekibimiz saat 13:00 de 1185 m. Rakımlı Erzincan’a ulaştı, Ekibimiz daha sonra 14:30 da yeni oluşmuş çağla badem ağaçlarının altında Mustafa abinin yapmış olduğu sebzeli tavuk yemeğini yedikten sonra 16:20 ye kadar dinlendik. Bu arada Dedegül dağındaki arkadaşlarımızın arayıp ekibe destek ve moral vermeleriyle harekete geçip, 2165 m. rakımlı Sakaltutan geçidine ulaştık. Buradaki çay molasından sonra yağmur  altında 34 km.lik yolu geçerek saat 20:00 de 165 km.lik parkuru tamamlayarak 1600 m. rakımlı Erzincan’ın Refahiye ilçesindeki ulaştık ve seçim yatırımı nedeniyle henüz yeni açılmış 5 yıldızlı konfora sahip ancak duşları çalışmayan öğretmen evine yerleştik.

13. Mercan-Refahiye 161 km

14. Sakaltutan dan aşağıya ebem kuşağının altında

15. Sakaltutan da çay molası

24 Mayıs 2009 sabahı Refahiye’den 08:00 de yola çıktık ve 2190 m. rakımlı Kızıldağ geçidi ekibimizi epeyce zorladı. Zirvenin soğuk ve karlı olması bunda etkili olmuştur. Karayolları ekibinin mangal ızgara davetine midemizin kal demesine rağmen teşekkür ederek yola devam ettik. Rüzgarın ters yönden esmesi ekibimizi olumsuz yönde etkilediğinden Hedeflenen Hafik ilçesi devlet hastanesine 140 km. yol kat ederek saat 18:00 gibi varabildik.

16. Kızıldağın buzulları

17. Kızıldağ 2190m.

25 Mayıs 2009 günü saat 06:16 da Hafik’ten pedal basan ekibimiz ortalama 1400 m. rakımlarla seyrederek. 44 km. sonra 08:30 da Sivas İl Sağlık Müdürlüğü önüne ulaştı. Ekibimizi Dr. Vakkas Özmercan ve yetkililer karşıladı. Bizlere hazırlanan sabah kahvaltısından sonra basına ortak açıklamalar yapan ekibimiz  basın yoğun ilgisiyle karşılaştı.  Sivas kongresinin yapıldığı ve günümüzde  Erkek lisesi olarak kullanılan tarihi mekanın önünde Sivas halkına organ bağışıyla ilgili broşürler dağıtıldıktan sonra saat 10:00 da Sivas’tan ayrılan ekibimiz bugünkü hedefini de tutturarak 165 km lik yolu saat 19:00 da Gemerek devlet hastanesinde ulaşarak tamamladı.

18. Sivasa giriş

19. Organ bağış kampanyası

Akşam yemeğini Mustafa Özer’in doğup büyüdüğü görülmeye değer muhteşem Sivas Gemerek Sızır (Obruk) şelalesinde felekten bir gece geçirerek kendimizi ödüllendirdik.

20. Sızır şelalesi

21. Sızır da felekten bir gece

26 Mayıs 2009 günü saat 08:35 de Gemerek’ten pedal basan ekibimiz ortalama 1300 m. rakımlarda seyrederek Kayseri’ye yola çıktı. Kayseriye 30km. kala kulüp başkanımız Ümit YILMAZ ve sporcumuz Halil DEMİR ile karşılaştık. Sonrasında Kayseriye 18 Km. kala TDF Kayseri dağcılık İl Temsilcisi İsmail YILMAZ ve Hacılar Erciyes kulübünden arkadaşların bizleri karşılamaları ve bizlere ikramları son derece sevindiriciydi. Ekibe doping oldu.

22. Baklavaya az kaldı

23. Doping; bu çok iyiydi!…

Gün içinde toplam 83 km. yol kat eden ekibimiz saat 13:30 da Erciyes Üniversitesi Hastanesi önüne ulaştı ve burada hastane organ nakil birimi ve hastane yetkilileri tarafından karşılanan ekibimiz ikram edilen yemek sonrası hep birlikte basına ortak açıklamada bulunduk. Hastaneden ayrılan ekibimiz Erciyes Dağ evine ulaşıp telesiyej ile 2800 m. de kamp kurarak geceyi burada geçirdik.

24. Erciyes de üniversite önünde basın açıklaması

25. Erciyesde kamp.

27.05.2009 Sabah 02:30 da kalkıp zirve için hazırlanan ekibimiz 04:00 de  kamp yerinden hareket ederek 09:40 da Şeytan rotasından bulutların üzerine çıkarak 3917 m. yüksekliğindeki zirveye ulaştık.

26. Şeytan rotasına giriş

27. Şeytandan zirve yolu

28. Zirvenin hemen altı

29. Bulutların üzerinde zirvede 3917 m.

28 Mayıs 2009 sabahı saat 05:00 de kalkıp Halil abinin arkadaşıŞehmuz beyin hazırladığı nefis kahvaltıdan sonra 07:15 de Kayseri Erciyes üniversitesinin kampüsünden pedal basarak ve yaklaşık bir saatlik (20km) şehir geçişin den sonra Avanos-Nevşehir istikametine doğru hareket ettik. Nevşehir çıkışındaki Şehitlik parkında saat 13:30 da öğle yemeği molası verildi. Saat 15:15 de mola yerinden Aksaray istikametine hareket edildi. Saat 19:00 da Aksaraydayız, bugün rekor düzeyde pedal çevirdik. 170,5 km.

30. Nevşehir yolu

31. Yemek molası

Aksaray’da bisikletlerimizi otoparka bıraktıktan sonra araç ile Hasan dağı kamp yerine hareket ettik. Kamp 1965 m. Karbeyaz otel yanında kuruldu. Mustafa abinin nefis tavuk sotesi yemeği yorgunluğumuzu unutturdu. Sabah erken zirve için istirahate geçtik.

29 Mayıs 2009 sabahı saat 03:00 de kalkıp hazırlanan ekibimiz saat 04:25 de zirve için hareket etti. Adnan Öztaş, Yavuz DOĞAN, Ahmet KIRCALI, Halil DEMİR ve Ümit YILMAZ dan oluşan ekip Hasan Dağı kuzey rotasından saat 08:20 de başarılı bir tırmanışla 3268 m. zirveye ulaşmıştır. Saat  15:30 da Aksaray’dan tekrar pedal basan ekibimiz, Aksaraya 40 km. mesafedeki Sultanhanı kasabasında saat 18:00 de kamp yaptık.

32. Hasan dağı 3268 m.

30 Mayıs 2009 saat 06:30 da Sultan Hanın da ki kampingden hareket eden ekibimiz saat 12:00 de Altınekin’e ulaştık.  Öğlen yemeği sonrası Altınekin çıkışında kısa bir uyku molası vererek öğlen saatindeki sıcağı geçiştirdik. Daha sonra buradan yola çıkarak saat 17:20 de Sarayönü’ne 125 km. pedal çevirdikten sonra ulaştık.  Burada mola verdiğimiz kafe sahibi Mustafa beyin ısrarı üzerine geceyi burada geçirmeye karar verdik. Kriz nedeniyle kapatmak zorunda kaldığı tekstil atölyesini yatakhaneye dönüştürdük.

33. Molada Göktürk, Yavuz

34. Yatakhanemiz

31 Mayıs 2009 sabah saat 06:00 da Sarayönü’nden hareket eden  ekibimiz Konya – Afyon yolu üzerinde toplam 147 km. yol kat ederek saat 16:00 da Afyon’un Çay ilçesine ulaştık.

01 Haziran 2009 günü sabah saat 05:00 de Sultandağı kamp yerinden zirveye hareket eden Adnan ÖZTAŞ ve Yavuz DOĞAN dan oluşan ekibimiz Sultandağı zirvesini ( 2610 m. )  başarı ile gerçekleştirdik. Buradan ekip olarak saat 16:30 da tekrar pedal basarak ,yaklaşık 45 km. yol kat ederek Afyon-İzmir yolunun 15. kilometresinde kamp attık.

35. Afyon Sultandağı kampı

36. Sultandağı zirve çıkışı 2610 m.

04 Haziran 2009 sabah saat 05:00 de kalkıp 06:00 da Bozdağ köyünden tesislere hareket eden ekibimiz, yedi kulüp  üyesi arkadaşlarımızın da katılımı  ile saat 06:15 de Bozdağ zirve çıkışına başladık. Saat 07:30 da zirveye ulaşan ekibimiz Faaliyetin son zirve çıkışını da tamamlamanın verdiği mutlulukla saat 09:30 da Bozdağ köyüne döndük. Saat 11:30 da tekrar pedal basmaya başlayan ekibimiz saat 16:30 da İzmir Belkahve’ye ulaştık. Burada Kulüp üyesi arkadaşlarımız ve basın tarafından karşılandık. Belkahve de yapılan kısa basın röportajından sonra Emniyet Müdürlüğünün tahsis ettiği trafik eskortuyla birlikte İzmir Cumhuriyet Meydanına Ulaştık. Burada bizi sevenler organ bağışını destekleyen halktan bir grup çoşkuyla karşıladı. Eve dönmenin getirdiği heyacan turu tamamlamış olmanın hüznü, şaşkınlık, sevinç ve bundan sonraki turun düşünceleri…..karmaşık duygular, artık sona gelmiştik sevenlerimize birbirimize veda vakti gelmişti. Eve dönerken ruhum, aklım geçtiğimiz yollarda zirvelerde takılı kalmıştı ve bir arkadaşımın dediği gibi yine heybemizi bir yığın anıyla doldurarak bir yığın anıyı dağarcığımıza katarak dönüyorduk.

37. İzmir Bozdağ zirve ( Göktürkün ilk zirvesi)