İstanbul Yol Bisikleti Gurubu Çanakkale’de

21/06/2012  //     //  Genel Duyuru ve Haberler ( Bisiklet, Triatlon, Atletizm, Yüzme ), Turlar ve Organizasyonlar

İstanbul Yol Bisiklet Gurubu olarak 2011 yılında arkadaşımız Şevket Tunalı’nın organizasyonu ile Edirne ve çevresinde pedal çevirmiştik. Edirne’de anılarımız defterinde çok güzel sayfalar açtık. Bu yıl rotamızı Çanakkale’ye çevirdik. Hava koşulları nedeniyle 19 Mayıs haftasında planladığımız turu 08-11 Haziran 2012 tarihleri arasında gerçekleştirdik. Konu yol bisikleti olunca Çanakkale’de en uygun yer Gelibolu Yarımadası’nın güneyinde kalan Seddülbahir-Eceabat-Conkbayırı üçgeni. Bu bölge, gerek sıcak asfalt kaplı yolları gerekse sakin trafiği ve renkli doğası ile yol bisikletçileri için ideal koşullara sahip.

08 Haziran 2012 sabahı saat 06:00 da Kızıltoprak toplanma noktasında buluşarak kısa bir kahvaltı seansı sonrasında araçlarımızla Çanakkale’ye doğru yola çıktık. Kızıltoprak-Seddülbahir arası Tekirdağ-Keşan-Gelibolu üzerinden yaklaşık olarak 370 Km. ve genellikle duble yollardan oluşuyor. Gelibolu’dan sonra ilk durak Eceabat. Buradan konaklama yapacağımız Motel Abide yaklaşık olarak 27 Km. uzaklıkta. Hız limitlerine uyarak saat 11:30 gibi motele ulaşıyoruz. Hava tam da istediğimiz gibi. Hiç vakit kaybetmeden odalarımıza yerleşip, bisikletlerimizin son kontrollerini yaparak yola koyuluyoruz.

İlk gün Baha İnan, Can Erdilek, Hüseyin Suda(ben), Mustafa Çavuş, Necmettin Sabah ve Nüzhet Esen’den oluşan pelotona ikinci gün Elif ve Alper Kılavuz’da katılıyor. İstanbul Yol Bisiklet Gurubumuz aslında çok daha kalabalık ancak uzun soluklu turlarda bir araya gelmek çok da kolay olmuyor. İzinler ve tatil öncelikleri sayımızı mecburen düşürüyor. Tabiki her pedalda gurubumuzu anmadan geçemiyoruz. İlk gün düz bir rotada pedal çeviriyoruz. Bu bir performans turu olmasa da uzun yıllar birlikte pedal çevirmenin avantajını kullanarak rüzgara karşı iyi işler çıkarıyoruz. İkinci güne tırmanışlar damgasını vuruyor tabi bir de Çanakkale’nin olmazsa olmaz rüzgarı. Yokuşun çaresi yok, ya çıkılacak ya çıkılacak, rüzgarı, pelotonu kalkan edip en az hissedecek şekilde sıkça değişerek göğüslüyoruz.

Yol bisikleti kullanmanın en keyifli yanlarından birisi de bu, tabi gurubunuz uyumlu ise. Üçüncü gün Can, Nüzhet, Necmi Ağabey ve Baha İstanbul’a dönüyorlar. Ben, Mustafa, Elif ve Alper için iki dolu gün daha var. İstanbul yolcularını uğurlayıp hemen pedal başı yapıyoruz. Bu gün daha düz bir rota seçiyoruz. Abide-Alçıtepe-Kabatepe-Arıburnu üzerinden Büyük Anafarta köyüne buradan da Eceabat’a geliyoruz. Karınlar acıkıyor, bisiklet üzerinde çok yemek doğru değil ama midemize söz geçiremiyoruz. Her şey olduğundan daha lezzetli sanki. Yemek sonrası Eceabat’tan hareketle Çanakkale Boğazı kıyısından Abide’ye doğru keyifle basıyoruz pedallarımıza. Son günümüz, Elif ve Alper dinlenmek istiyorlar, Mustafa ve ben erkenden kalkıp pasıyoruz pedallara son kez, bu yollara doymak mümkün değil. Kısa da olsa bir veda turu yapıyoruz.

Yol bisikleti tutkunlarına duyurulur. Mutluluğu uzaklarda aramayın. Gelibolu Yarımadası’nın yolları ve atmosferi İtalya ve Fransa’yı aratmayacak kalitede, lezzet diyorsanız o da var. Evet, Avrupa bisiklet konusunda çok verimli, ama doğrusunu söylemek gerekirse kıtasal olarak burası da Avrupa.

Hepinize keyifli bir sezon diliyorum. Pedallarınız hep dönsün…

Çanakkale Boğazı’nın eşsiz manzarası önünde gurubumuz toplu halde…

Necmi Ağabeyimiz gurubun lideri ve en kıdemlisi, hepimiz için örnek bir bisikletçi. Kendi bedenini iyi tanıyan ve asla onunla ters düşmeyen, prensiplerinden ödün vermeyen yapısı ile gerçek bir lider…Necmi Ağabey ile pedal çevirmek gerçekten büyük bir keyif.

Conkbayırı’na tırmanırken Kanlısırt mevkiinde su molası…

Conkbayırı sırtlarından Anafartalar ovası ve Küçük Kemikli burnu…

Arıburnu hatırası…

Arıburnunda bisikletlerimiz toplu halde, solda Gökçeada ortada Semadirek adası…

Tur boyunca kayıt ettiğim parkur datalarını da sizlerle paylaşmak istiyorum.

Parkur detaylarını daha büyük ölçekli görebilmek için üzerine tıklayınız.

1.Gün:

2.Gün:

3.Gün:

4.Gün:

İşte, tadı damağımızda kalan turun keyifli anları, en kısa zamanda tekrar o yollarda olmak dileği ile, hepinize iyi seyirler…