7. Caretta Caretta Marmara Bisiklet Turu

29/07/2010  //     //  Genel Duyuru ve Haberler ( Bisiklet, Triatlon, Atletizm, Yüzme ), Turlar ve Organizasyonlar

Akdeniz kıyılarından başlıyarak CARETTA CARETTA deniz kaplumbağalarına olan ilginin artması ve korunmaları amacıyla düzenlenen tur,kaldığı yerden devam ediyor.Geçen yıl Gelibolu yarım adası ve,Gökçeada,Çanakkale yi dolaştık.Bu yıl 20 Haziran günü İzmitte buluşuyoruz ve 7,turumuza başlıyoruz.

……..

Bu ifadeler turu organize eden dostum Tayyar Küçükcoşkuna aitir.

Arkadaşım beni bisiklet konusunda ikna eden ve motive eden bir arkadaşımdır.Uzun turlara katılamıyacağımı ve sonunu getiremiyeceğimi düşünüyordum. Ancak,önce Gökovada ki tura,sonra Caretta Caretta turuna katılmamı sağladı.Bu benim bisiklet konusunda ikna olmamı ve güvenimide sağlamış oldu.İleri bölümlerde kendisinden sıkça bahsedeceğim.

Kürşat ile Tayyar bir gün önce geldiler İzmit e.Onların İzmitteki bir günlerini Kürşatın objektifinden izleyelim.

….

Pazar günü için buluşma kararı aldık ve Cumartesi akşamı otobüsle İzmite yola çıktım. Sabah otogarda buluşacaktık.İndim ve bisikletimi monte etmeye başladım. Bir bisikletçi arkadaş yanıma geldi. Yardımcı oldu ve montajı bitirdik.Kısa süre sora Datçadan bir bisikletçi daha geldi. Ergüven Bey.Oda bisikletini monte etti ve birlikte sohbete başladık.

Pazar günü Tayyar Beyleri yolda gören İzmitlli bisikletçiler,ilgilenmişler ve bizlerlede tanışmak istemişler.Onlar belediye parkında bizleri bekliyorlardı.Birlikte gittik.Sıcak karşıladılar ve kahvaltı için bizleri davet ettiler.Ancak,bizim zamanımız yoktu. Birlikte kısa sohbet ve fotograflarımızın çekilmesi sonrası iki bisikletçi bizi Yalova istikametine gitmek üzere ana yola çıkardılar.Turumuzda böylece başlamış oldu.

Kadınlı erkekli ve çok sayıda çocukla kalabalık bir gurup İzmit Bisikletçileri.

Bize çok ilgi gösterdiler. Keşke zamanımız olsada onlarla daha fazla birlikte olabilseydik…

Arkadaşlarımızın bize hediye getrirdikleri İzmit pişmaniyesini aldık.

Vedalaşarak ayrıldık.

Bir benzin istasyonunda bisikletlerin hava kontrollerini yaptık,alış verişlerimizi tamamladık.

Karamürselde arkadaşlarımız Ahmet Mumcu ve Kayhan Özoğulla buluşup,tura birlikte devam edeceğiz. Yola çıkyoruz ve zevkle pedallıyoruz.Ancak ben acemi olmam nedeni ile hem pedal basıp hemde fotograf çekemiyorum. Arkadaşlar durupta bana izinde vermiyorlar.[:-D][:-D]Bu nedenle yol fotograflarım yok maalesef.

Arkadaşlarla buluşup,yolda sohbet ederek yola koyuluyoruz.Uzunca bir mesafe benim için. Galiba fazlaca yokuş yoktu. O iyi oldu.Zaman zaman durup mola veriyoruz.Nihayet Yalova ya geldik. Burada kalmaya karar verdik. Ancak yarım saat sonra öyle bir yağmur ve dolu yağdıkı,inanın çok korkunçtu.

Bisikletlerimizle kahveye sığındık,ben balıkçı barınağına sığındım. Yarım saat yağdı fakat sonuçta kahvenin masa sandalyeleri denizde idi. Dört arkadaşımız Yalovanın içinde Öğretmen evinde kaldılar. Ahmet,Kayhan;Serpil ve Ben birlikte Termal e gittik. yol yokuştu,ama artık alıştım. Vız geliyor bana. yokuşlar.[:-D]

Çınar ağaları fırtına ve yağmur nedeni ile dallarından olmuşlar. bazen kocaman gövde devrilmişti.Dileğimiz bir önemli olayın olmamış olması idi. Termel e vardık. Otel arıyoruz,bir pansiyon bulduk.

Termal e gelirken yolda fırtına sonrası görüntüleri.

Yerleştikten sonra mutluyuz. Dalmışız sohbete.

Bu resimler Yalovada yağmur öncesi çekilmiş karelerdir.

Camın hali yağışın şiddetini gösteriyor.

Kayhan imdada yetişti.Ondaki resimleride sizlerle paylaşıyorum.Toplu olarak tur ekibimiz birlikte….