7 Aydır Pedal Çeviriyorlar

25/08/2009  //     //  Genel Duyuru ve Haberler ( Bisiklet, Triatlon, Atletizm, Yüzme )

Paylaş

Her geçen gün ısız yollarda, en yüksek geçitlerde yerli yabancı hiç ummadığınız bir anda karşımıza çıkan birçok bisikletçiyi yollarda görür olduk. Yoksa bu bisikletçiler hep bu yollarda var mıydı da, biz mi yeni yeni görür olduk? Şurası bir gerçek ki her geçen gün Tükiye’de bisiklete ve bisiklet sporuna olan ilgi giderek artıyor. Yine yerli ve yabancı birçok uzun tur bisikletçisi yollara düşmüş  ülkemizi pedallıyorlar. Bu yolculuklarında bazen gerçekten hoş olmayan olaylar yaşasalar da her zaman üzücü ve tatsız olaylar ile karşılaşılmıyor. Birçok yabancı bisikletçi sessiz sedasız geçiyor ve sayısız güzel anı ile ülkemizden ayrılıyorlar.
İşte bunlardan ikisi Urduca Ugarte ve İzaro Martinez,iki İspanyol bisikletçi…

Artvin’de yolumuza çıkan bisikletçileri sizleriçin durdurduk ve ve bu güler yüzlü çift ile sizler için biraz sohbet ettik.

İspanya’dan 7 ay önce bisikletleriyle yola çıkan Urduca Ugarte ve İzaro Martinez 3 ay önce kadar İstanbul’a ulaştılar. Marmara bölgesi illerinin ardından ege bölgesi illerini gezen bisikletçiler daha sonra 2 ay önce Kayseri’ye geldiler. Büyük şehirler haricinde otelde kalmayan İspanyol bisikletçiler kamp yaparak seyahatlerini sürdürüyorlar.

İspanya’dan 7 ay önce bisikletleriyle tura çıkan İspanyol Urduca ve İzaro Martinez Avrupa ülkelerindeki gezilerinin ardından bugün Türkiye turlarını tamamlayarak Gürcistan’a giriş yaptılar.

Türklerin kendilerine gösterdikleri ilgiden bahseden Urduca Ugarte; “Türk insanları çok sıcak ve misafirperver, 3 ay önce İstanbul’a geldik bu kenti gezdikten sonra etraftaki birkaç diğer ili gezdik. Devamında Bisikletlerimiz ile İzmir’e ulaştık. Tabi buraya ulaşana kadar bir çok ili görme fırsatımız oldu.İzmir’den sonra Anadolu’ya geçtik.Burada ise Kayseri ve bu güzergahta bulunan diğer illerden geçtik. Devamında Erzurum ve Artvin’e ulaştık bugün itibariyle Gürcistan’a giriyoruz. Türkiye seyahatimizde çok yorulduğumuzu düşünüp araçlarıyla götürmeyi teklif edenler, çay kahve, yemek ısmarlayanlar, ve hatta evlerinde konuk edenler oldu. Çok mutlu olduk herkese teşekkürler Türkler sıcak insanlar” dedi.

Bilgisayar mühendisi olan Urduca Ugarte ve özel bir firmada sekreter olarak çalışan İzaro Martinez, Avrupa ve Türkiye’nin ardından ilk olarak Gürcistan, Ermenistan, İran, Irak ve Suriye’yi bisikletleriyle geçecekler. İspanyol bisikletçiler daha sonra ise   Asya ülkelerine ulaşmak için pedal çevirecek. Gezinin ne zaman biteceği konusunda ise henüz bir fikirlerinin olmadığını belirttiler.